کامپوزیت نما یا نمای کامپوزیت چیست؟
پریما جهانگیری یکی از نخبگان حوزه مد و لباس است
کامپوزیت نما یا نمای کامپوزیت چیست؟
سه شنبه 21 مرداد 1399 ساعت 16:50 | بازدید : 61 | نویسنده : پریما | ( نظرات )

نمای کامپوزیت  یکی از نماهای پرطرفدار است که زیبایی و مزایای خاص خود را داراست . ورق آلومینیوم  کامپوزیت نما  در سال 1969در آلمان ابداع گردید. استقبال و استفاده فراوان از  نمای کامپوزیت  نشان دهنده کیفیت مناسب وعدم وجود هر گونه محدودیت در طراحی و اجرای این محصول می باشد.

ورق  کامپوزیت  در حال حاضر در تمامی کشورهای دنیا علی الخصوص کشورمان ایران به طور گسترده مورد استفاده قرار گرفته است وجایگاه ویژه و کاربرد وسیعی را در  نمای ساختمان پروژه های تجاری اداری  برای خود یافته است.

نمای کامپوزیت در نگاه اول دارای مزایایی چون: قیمت مناسب(توجیه اقتصادی)، هنر و معماری مدرن، زیبایی منحصر به فرد آن ، سبک سازی و دوام آن نسبت به دیگر مصالح  نما سازی ساختمان  می باشد.

معمولا اجرای نمای کامپوزیت می تواند یکی از بهترین گزینه های پیش رو برای انواع ساختمان های اداری، تجاری و مسکونی باشد.

کامپوزیت یکی از متریالی به شمار می رود که در سال های اخیر به خاطر کیفیت بسیار بالا و مزایای بی شماری که داشته، با استقبال بسیار زیادی مواجه شده است.

معمولا اجرای نمای کامپوزیت می تواند یکی از بهترین گزینه های پیش رو برای انواع ساختمان های اداری، تجاری و مسکونی باشد.

این نوع از متریال را معمولا به صورت چند لایه از مواد مختلف تولید و روانه بازار می کنند. برای اجرای نمای کامپوزیت نیاز است ابتدا طراح و متخصص، کار را بازدید کرده و بر اساس ابعاد موجود، ورق های کامپوزیت سفارش داده شوند.

نمای کامپوزیت یک امر کاملا تخصصی است، بدین ترتیب افرادی که قصد اجرای نمای خانه و یا حتی دکوراسیون داخلی مراکز عمومی را دارند، بهتر است ابتدا افرادی که در این زمینه دارای تخصص می باشند را پیدا کرده و سپس کامپوزیت نما را به آنها بسپارند.

به دفعات مشاهده شده است که افراد کم تجربه و غیر متخصص در اجرای کامپوزیت نما نا توان بوده و معمولا با کمترین کیفیت ممکن این کار را انجام می دهند.

بدین ترتیب تنها با انتخاب متریال مناسب نمی توان نمای داخلی و نمای بیرونی یک ساختمان را به زیبایی اجرا کرد، بلکه داشتن تخصص نیز لازم و ضروری است.

در نمای کامپوزیت از چه متریالی تهیه می شود؟

شاید بسیاری از افراد که مصرف کننده و یا نصب کننده کامپوزیت هستند، اطلاع کافی از متریال به کار رفته در این محصول را نداشته باشند.

این محصول دارای لایه های مختلفی بوده که در اینجا قصد داریم همه آنها را معرفی کنیم تا همراهان عزیز بتوانند به خوبی با لایه های مختلفی که در تولید کامپوزیت از آنها استفاده شده را بشناسند.

اولین لایه که معمولا برای همه افراد قابل مشاهده بوده، لایه ای از رنگ پلی استر است. لایه بعدی که می توان به آن اشاره کرد، لایه ای از جنس آلومینیوم است.

این لایه از ورق های نازک آلومینیوم تهیه می گردد. لایه بعدی چسب بوده و سپس یک لایه پلی اتیلن قرار داده شده و سپس یک لایه رنگ بر روی پلی اتیلن قرار داده شده است.

پس از آن دوباره یک لایه ورق آلومینیومی قرار می گیرد. رنگ نانو لایه بعدی بوده که بر روی ورق آلومینیومی قرار می دهند.

سپس یک لایه چسب ضد خش بر روی رنگ نانو قرار می گیرد. پوشش محافظی نیز بر روی چسب ضد خش قرار داده می شود. بدین ترتیب از این 9 لایه، کامپوزیت حاصل می گردد.

ویژگی های نمای کامپوزیت 

1- مسطح ، سخت و صیقلی بودن.

2- شکل پذیری آسان :

 برش ، خم ، نورد و نصب سریع آن توسط ماشین آلات ساده و مخصوص انجام می شود.

3- مقاومت در برابر فشار و ضربه :

 هسته فشرده ورق به علت انعطاف پذیری بالا از هر گونه ترک خوردگی و شکست احتمالی در زمان کار جلوگیری می کند و در برابر ضربات معقول و حد مجاز مقاوم می باشد.

4- مقاوم در برابر عوامل جوی :

 ورق های کامپوزیت با رنگهای KYNAR 500 وHYNAR 5000 که نوعی پوشش رزینیPVDF (Fluorocarbon) می باشد به لحاظ پایداری در برابر اشعه UV آفتاب ، بارانهای اسیدی ، مواد شیمیایی و قلیایی ، خوردگی ، پوسیدگی و همچنین خاصیت ضد الکتریسیته (سا کن در سطح) آن جهت عدم جذب و نفوذ گرد و غبار ، دوده وسایر آلاینده های محیطی بر روی سطح ورق ، دارای مقاومت و ماندگاری بالا بوده و در مقابل سرما و گرمای شدید هرگز کیفیت رنگی خود را از دست نمی دهد.

5- عایق صوت و حرارت:

 ورق کامپوزیت نسبت به موادی مانند آهن، سنگ ، چوب معمولی و آلومینیوم در برابر هوا عایق می باشد و از تبادل گرما و سرما جلوگیری می کند. این اعمال توسط ترکیب خاص ورق ، فضای خالی و هوای محبوس میان ورق و دیوار انجام می شود.

6- مقاومت در برابر زلزله و حریق:

 به خاطر وزن سبک و اتصالات ، نما در مقابل زلزله ایمنی می یابد و هسته میانی آن بدلیل عدم اشتعال در مقابل حریق مقاومت می کند.

7- تنوع طرح و رنگ.

8- حالت ارتجاعی در مقابل فشار باد:

 بستگی به قطر ، سایز پنل ، زیر سازی و عوامل دیگر دارد.

9- جدا ناپذیری لایه ها:

 استفاده از چسبهای مخصوص (رزین) و روشهای شیمیایی ، حرارتی و فیزیکی (پرس)این امر را ممکن ساخته و عمر آنرا طولانی می سازد. اگر این عمل به خوبی انجام نشود ورق بعد از نصب تبله کرده و در نتیجه یک نما دفرمه ، مواج و بی ارزش ایجاد خواهد شد.

10- نگهداری ساده:

 سطح ورقهای معمولی در شهرهایی با آلودگی بالا پس از چند سال باید با آب و تمیز کننده های خنثی شسته شوند تا سطح ورق ها مانند روز اول بدرخشند.

11- سبکی وزن.

12- مقاومت در برابر خراش.

13- دوستدار محیط زیست.

14- امکان آب بندی کامل.

15- قابلیت تعویض پنل.




|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








منوی کاربری


عضو شوید


نویسندگان
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان وبلاگ رسمی پریما جهانگیری و آدرس parimax.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 24
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 0

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 31
:: باردید دیروز : 0
:: بازدید هفته : 31
:: بازدید ماه : 71
:: بازدید سال : 173
:: بازدید کلی : 1012